När är allt egentligen bra?

Har ni tänkt på det, alltid klagar man över något. Är det inte väder så är det kroppen, är det inte kroppshyddan är det maten, är det inte maten är det jobbet. Är det inte jobbet som är fel så är det ekonomin, är det inte ekonomin så är det att man inte har tid...
Vad är det för fel på människan?
Kan man aldrig bara vara nöjd? Någonsin?

Jag säger inte att jag är bättre, för jag älskar att klaga. Jag klagar med måtta dock, enligt mig själv. Jag ser faktiskt stunder i livet där det inte finns något att klaga över. Jag försöker.

Just nu är jag less på att klaga, jag är trött på att höra folk klaga. Så snälla människor, ta tag i livet, öppna ögonen och sluta älta, klaga och lipa över skit. Kom igen när livet raserat, vilket ofta inte händer svennebananer som oss, landet lagom där allt är så bra.
Nej. Nu är det slutklagat på ett tag, trots att jag klagar på att ni klagar.

Hej då//Malinblond

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0