Städpaus

Ahhhh - jag gör allt för att slippa städa. Haha, fy fan så dålig jag är. Egentligen är det ju bara att köra på så har man det gjort så kan jag sitta här sen och fula mig. Men icke, jag har nu dammat, luftat täcke och kuddar, diskat och ska nu påbörja dammsugning och moppning av golv, efter det blir det att storstäda badrum och masstvätta allt som ska tvättas. Varför är det så satans tråkigt med vardagssysslor?
Tänk att kvinnorna på 50-talet, på riktigt, bara gjorde hemmafruarbete. Skjut mig! Tacka fan för att utvecklingen gått framåt lika så att männen (vissa i alla fall) hjälper till mer i hemmen. Där får min gubbe massa +poäng, han fixar han.

Annars så kan jag bara uppdatera våra bloggläsare om att det snöar om vart annat, solen skiner mest men sedan singlar det ner några flingor. Ska det bli vinter redan?

I övrigt: Jag längtar till nästa helg. Då är det Gaslight Anthem i Gbg på fredag, jag fick biljett och är precis aplycklig för det... Sedan är det lördag och då spelar Frenzy på Henkan, Jonne gjorde en sjukt bra bokning! Söndag är det fulhäng med min gubbe och måndag ska jag ha lunchdate med min bästis Jeppe :)
Innan allt detta underbara ska ske så är det en helg av jobb, en vecka av mer jobb + massa träning. Kan jag bli fit? Det återstår att se... Innan jag är 25 ska jag ha gått ner 10 kg, det är rätt rimligt, haha.

Tillsvidare så höjer jag upp tv:n, radiokanalen med bara rock n' roll, blir så mycket lättare att städa då.

Elvis var snygg, som fan. Eller ja, unga Elvis var snygg, tjockElvis var mest tjock.
//Maalinen - sjunger och dansar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0