När humanismen förlorar sin betydelse...

Här sitter jag och hostar ut mina lungor, men jag ska inte klaga. Jag bor inte i Malmö!
Seriöst, vad händer i Sverige? Okej att det finns många sjuka människor i världen (tro mig, jag jobbar med det), men att bara gå och skjuta folk hur som helst, på gatan, genom fönster osv. Det här om något borde folk reagera över. Folk reagerar över vem som röstades ut från Idol i fredags, medan någon stackare går hem från en kompis och blir skjuten.
Hur ska man kunna stoppa allt oprovocerat våld? Det spelar ingen roll hur mycket folk som går med i Facebookgrupper eller går med i demostrationståg, det är någonstans högre upp som det måste ske förändringar.

För några år sedan så kom man ut med en rapport om att flest brott sker i hemmet eller mellan personer som känner varandra, vad säger man nu då? Ska folk behöva gå runt och vara rädda? Att inte kunna gå och handla utan att vara rädd för att bli nedslagen och våldtagen eller vänta på sin buss och bli knivskuren, har inte mänskligheten tappat det totalt då? Jag tycker det, tyvärr. Jag blir inte rädd, jag blir mest ledsen.

Humanismen har förlorat sin betydelse, i alla fall för mig. Jag har inte tro kvar på människan, jag har hopp om enskild individ.

Lilla landet lagom bör väl börja tänka om, se över sitt land och sluta vara så jävla lagom.
För nej, det är inte bra. Inget är väl bra när oskyldiga människor far illa.
Så sluta säg att allt är så förbannat perfekt och bra. Se bara över senaste veckan nyhetsrubriker och säg mig sedan om det verkligen är så bra.

//Maalinen - arg och irriterad

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0