Måndagen lider mot sitt slut

Jaha mina vänner, ytterligare en måndag till historien.
Hektisk? Javisst - vad vore livet utan stress?

Jag har haft en grymt bra helg, spontanresor borde göras mer ofta. Malmö bjöd på sol, skratt, musik, infall och öl. Bara att sitta i en bil tur och retur ägde. Det är små saker i livet som gör helheten.
Med en ny piercing, mer roliga saker att lägga till på min lista och med massa skratt senare så kom jag hem till Borås. Man bara önskar att helgerna inte ska gå så förbannat snabbt.

En sak att ha med sig, livet kan ta vändning snabbt så ta vara på dagarna. Man vet aldrig vad som väntar en. Min tanke går dels till vännen som förlora sin kära far här om dagen, till en annan vän som har sin syster på sjukhuset efter olycka och till Mackan som valde att lämna oss alldeles för tidigt för ett år sedan. När man inser att livet kan ändras alldeles för fort så inser man att man ska ta vara på varje dag - det är precis vad jag tänker göra med.
"Memento mori" - jag fick lära mig detta uttryck av en mycket smart och underbar människa. Jag kommer hålla fast vid det.

Man vill aldrig hoppas för mycket, samtidigt som jag hoppas jävligt mycket. Kan det gå bra nu? Aldrig förvånad...

Lasse W i örat och jag ska sova.

// Malinblond - tänker



Kommentarer
Postat av: Nicklas

Du är så jävla fin gumman!

2010-10-11 @ 19:06:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0