Klåda deluxe, tack för den apoteket!

Esberitox i all ära, skit bra mot förkyldning men alldeles underbart bra för att få allergi!
Tanten på Apoteket ljög, kärring.
Jag: "Kan man äta dessa även om man är allergisk mot pollen?"
Apoteksapan: "Självklart, jag vet ingen som fått allergi av dessa och de fungerar bra!"
Jag: "Då kör vi på det, tack..."
Betalar och går. Det vill säga att jag knaprat dessa satans piller ett par dagar. Idag är jag helt rödflammig på halsen och det kliar så jag blir tokig.
Min käraste arbetskamrat Annette frågar då lite undrande om jag har ätit något ovanligt, vilket jag svara nej på. Sedan trilla polleten ner i lill-hjärnan! Kollade upp på internet (ja, vad hade vi gjort utan Google?) och Esberitox innehåller gråbo och andra jävla pollenasblommor.
Konstigt att man ser ut som en rödflammig idiot. Jag tror apoteksapan ville döda mig, hon var less på frågor och bitter över livet och så fick stackars jag bli lindande.

Så nu blir det inga mer piller och vi får se vad som sker med min förkyldning.
I morgon är det annars löning, piss att man inte har pengar över efter räkningarna - men det är ju inget nytt i livet. Synd att säga att man är rik menar jag.

Jag borde sova.

//Maalinen - allergisk

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0