Allt detta "mys" får mig att spy

Jaa, alltså självklart ska folk få ha det gott och må bra. Men fy fan så trött jag är på att läsa ordet "mys" överallt, ex: logga in på Facebook, senaste 200 statusinläggen och av dessa 200 uppdateringarna så är minst 98 stycken av dessa med ordet mys innefattat. Spy spy spy K R Ä K !
"Höstmys", "kvällsmys", "hjärtat är här och myser", "fredagsmys", "söndagsmys" - ja ni fattar läget. Mys på precis hur mycket ni vill MEN snälla ha det för er själva... Jag myser med, Beccasur likaså - vi håller det dock för oss själva. Värsta ordet är dock "sovmys"... Vad är det? På allvar, "sovmys"? Visst är det skönt att sova med någon, ha den där närheten... Men är det så mysigt att dreggla och snarka, sova med öppen mun och prata i sömnen. Ofta någon är mysig när man väl somnat.

Annars är det ju rätt tröttsamt med statushetsen på Facebook. Speciellt folk som ska lägga ut hela sitt liv.
Privatliv? Nej, har man inte facebook så finns man inte. Eller?

Helg närmar sig, skönt för jag är mest bara aptrött. Trött på ovisshet om jobb, därför har jag sökt mig till Gbg, även i Borås. Jag vill ha kvar mitt jobb - men jag får inget svar, efter 4 års slit. Skitliv. Ovisshet gör mig trött. Helgen firas dock med arbetskollegor från min avdelning, absolut det bästa folket man kan arbeta med. Jag och Freddebus har även startat ett sidoprojekt, mer av det sen.

Om jag ska vara lika mysig och pluttinuttisöt som alla andra, så ja, då saknar jag någon jag med! Han är inte här, tyvärr. Hade han det hade han fått värma mina kalla tår. Så jävla mysig är jag. Han är där, med sitt jobb och jag är här själv, med mitt te och tråkiga mackor.


//Maalinen - kall och rätt omysig




Kommentarer
Postat av: Anonym

mys

2010-10-14 @ 22:35:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0