Vilohelg

Gav mig ut i friska luften efter ett par dagar inne i feber och host-lägenheten. Skönt att träffa vännen E, skönt att se folk, skönt med luft och gott med lunch på Viskan. Bolaget och stress bland alla helghetsiga människor, jag menar varför hetsa, vinet tar inte slut, inte ölen cidern eller starkspriten heller! Småsprang till tåget i sällskap med E, två minuter och sedan gick tåget och jag hann med. På med musik och lite avkoppling minus killen som prata högt i sin iPhone precis hela vägen.

Av i Gbg, hets bland alla stressade människor som bara vill hem en fredag. Jag ska försöka krångla mig fram bland allt folk, på vagnen. PANG så springer en kille in i mig! Aj som fan, jag höll på att trilla omkull, fullt upp med min systemkasse och väska. Efter springer en tjej gråtandes, från ingenstans kom vakter och polis. Killen var dum i huvudet och hade rånat tjejen. Fan att man inte var mer stabil, då hade jag fiskat upp en ölflaska och dragit i huvudet på killen. V A D, exakt vad håller folk på med? Ge fan i andras saker. Stackars tjejen hade som tur var sin mobil i jackfickan men blev av med hemnycklar, plånbok, mp3-spelare och allt annat man har i väskan. Killen kom undan, tyvärr...

Så nu kan man inte åka vagn utan att vara otrygg, man kan inte sova med sovrumsfönstret halvöppet - nej där kan man ju tydligen gå in. Om ni inte läst om det så vet ni kanske inte. Killen i Solna som gick in i tjejers lägenhet på nätterna och våldtog dem. Han är väl i och för sig fast nu, men vad är det som inte säger att någon annan idiot apar efter. Så stäng alla fönster, ha ingen väska, håll dig borta från folk helst - då kankse man slipper problemen. Sjuka jäkla värld!

Nej, i helgen blir det ett glas med vin eller sju. Inget avancerat. Vila så man blir helt pigg för nästa vecka av jobb. Kärringafton på söndag är den största ansträngningen.

Det kliar i mitt ansikte. Typiskt. Jag har skaffat fyra nya finnar med, jag älskar hormonrubbningar! Verkligen. Att vara tjej är skitkul.

//Mäl - skål och god natt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0