Ojsan hejsan, ajaj

Fan, varför har man inte sovmorgon varje dag?
Hade jag haft bestämmanderätt så hade alla fått lägga sina arbetstider fritt och de som då hade velat ha sovmorgon kunde få sova. Jag borde typ starta något eget så jag kan bestämma över mig själv i alla fall. Jag fattar faktiskt inte hur man kan vara såhär trött, funderar starkt på att gå i ide från 1 november till 1 april. Tänk så skönt! Sova är så underskattat, jag kan sova jämt.

Efter en precis asskön helg så är man tillbaka i Borås och verklighet med jobb. Jag gillar ju mitt jobb så det är rätt okej, men ibland så saknar man att jobba natten, jag saknar att ha den där extra fritiden som man inte har när man jobbar dag. Saknar också den ekonomin som mitt nattarbete gav. Jag vill ha en natt-tjänst nu, tack!
Okej, vardagsliv är tyvärr ett måste - bara att inse.

Annars så har jag börjat med mina nya töjningar i öronen. Det gör rätt jävla ont att kötta i dem. Det blir fint när det är klart dock. Men jag har bestämt mig, jag går inte högre än detta, det får finnas gränser... Även för mig!

I veckan är det hektiskt. Massa som händer, nästa vecka med. Just nu ser jag mest fram mot helgen, även om jag jobbar. Det är bara skönt att få hit sin man, trots att man hatar att gå upp kl 06 när han ligger kvar och sover. I övrigt gillar jag att det är apkallt trots att solen skiner. Det är vackert.

//Maalinen - i overdid it.


Promenix vid Eriksberg i lördags... Jag kan tänka mig att bo där, så någon som har en 2:a över - hör av er.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0