Vart är världen påväg?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7129180.ab läste denna artikeln på Aftonbladet och blir seriöst upprörd. Vart är världen (läs sverige!) påväg?
Jag vet att folk är sjuka, jag jobbar själv inom vården och inom psykiatrin och jag möts daglien av hjälpsökande människor som INTE får plats då vårsplatserna är för få. Hur ska vi kunna hjälpa alla dessa människor?
Jag säger inte att alla är patienter som begår brott, men någonstans finns det en störning om man kan vara så kallblodad att bara gå och hugga ihjäl, skjuta ihjäl eller strypa någon.

Jag undrar dagligen vad man kan göra för att begränsa att händelser som dessa händer? Man kan aldrig få det att försvinna helt, men något måste man väl kunna göra?

//Malinblond - anti våld

Kommentarer
Postat av: Eka

Läste oxå nyss den artikeln, känns frustrerande speciellt när man jobbat i psykiatrin i några år och vet att vi kanske hade kunnat förhindra ett par av dessa illdåd om mer resurser satsats på psykiatrin.. :S

2010-05-15 @ 16:36:42
URL: http://ekaleinen.blogspot.se
Postat av: malin

men eller hur! man blir så förbannad. hur kan vi fortsätta att ignorera problemet när det bara blir större och större, vad är det våra politiker och riksdagsmän inte ser och förstår? människor lider medan de tänker pengar. usch!

2010-05-15 @ 16:46:04
URL: http://alltvigorgarathelvete.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0