Tonårsfylla

Jag och Beccasur satt igår på hennes balkong och prata om hur vi var som "unga". Fy fan, att våra föräldrar har orkat egentligen - de borde få någon form av pris.
Hur ska vi någonsin kunna skälla på våra ungar, för det finns nog inget som de kommer kunna göra som är värre!?

Vi satt på balkongen och tittade på fester runt om. Alla dessa barn som sprang och gömde sprit i buskarna, sjöng på balkongen och ringde in fler vänner. Den andra festen bjöd på spyende tjej från balkongen, discodunk a la 1995 och bröliga raggarkillar. Mitt i allt detta satt vi med mjukiskläder och te.

Ibland är jag glad att jag inte orkar festa.

Dagen bjuder på städ, barnkalas, tradera och ihop pack av lägenheten. Dags att rensa ut papper, saker som inte behövs och annan skit.
Det är kul att flytta - men det är jobbigt att packa, men min nya lya kommer bli såååå fin <3

Till städningen lyssnar jag på The Defectors och grejar.
Blir ett gudbarn glad för ett Bamsespel? Jag hoppas det. Jag kan vara sveriges absolut tråkigaste gudmor.

//Malinblond - söndag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0