marknaden är över.

denna helgen har jag varit på vårmaknaden nere i stan. fredag och lördag. känns mer som två år faktiskt. det har varit långa dagar. minst sagt.
folk som går på marknaden är speciella. det finns två typer av människor har jag märkt. först har vi dom som egentligen inte vill handla utan mer prata med de som står och säljer saker. jag vet inte hur många samtal jag haft om katter, barn, politik, väder osv. jag är verkligen sämst på kallprat och det har väl märks kan jag säga. nu tog jag tillfället i akt för att öva mig på detta. utan att överdriva kan jag säga att jag inte blivit något bättre.
den andra typen av människor som går ner på marknaden är folk som vill handla för handlandets skull. köper vad fan som helst bara det är billigt. så de kan känna att de har fyndat. jag var nära att sälja mina muggar (som jag hade med mig hemifrån för att dricka kaffe ur) till en kvinna men hejdade mig eftersom jag ville dricka mer kaffe under dagen. hade detta varit precis innan jag skulle stänga för dagen hade jag sålt dom till henne. lätt. för 60kr. som de verkligen inte är värda.
en annan sak jag märkt nu är att man är fan inte ung längre. dagens ungdomar ser fan likadana ut. enda skillanden är egentligen längd eller någon synbar defekt som de kanske har.
men kläder, smink och hår är samma. detta gäller både tjejer och killar. plus att de kollar och pratar med en som om man vore gammal. och det är vi inte. inte än men snart förviso. det sjuka är att det stämmer fan i mig att åren går oftare när man blir äldre. läskigt faktiskt. 

 beccasur - längtar till höstmarknaden...?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0