har många rubriker på lager men...

det är lite konstigt hur saker och ting kan ändras. utan att man egentligen gjort något. ni vet, som när man bevittnar en olycka i slowmotion. man ser att det är på väg men det finns inget INGET man kan göra för att förhindra det. spelar ingen roll om man springer för livet för att förhindra det eller vad man nu gör. det spelar ingen roll för man kommer inte hinna. det spelar ingen roll. oavsett om man har rätt eller fel. det här med rätt eller fel föresten, det är lite fascinerande hur lite det spelar roll. även om man vet att man inte gjort nåt fel så blir det som det blir. det är inte det som avgör det hela.
så vad gör man? jo det ska jag tala om. senare. för nu vet jag inte. just nu är jag mest lite små chockad tror jag. fast, det är inte heller helt sant.
jag vet att jag har tjatat om det tidigare men... MAGKÄNSLA. all in på det. förra gången detta hände (nu fick jag det att låta som att det var längesen men icke) hade jag så rätt. helt sjukt vad rätt jag hade. kände samma sak igår och lite idag på morgonen... och..... jag hade rätt. förvånad? nej. egentligen inte. eller jo.. det värsta är att jag är nog fan det. lite ialla fall. för detta hade jag egentligen (nu pratar jag emot mig själv jag vet) väntat mig.

så vad betyder allt detta jag skrivit nu? inget. absolut inget. varför det inte gör det? jo för att jag är så in i helvete trött på att folk säger en sak och gör en annan. det är inte vad man säger som är det viktiga utan vad man gör. vad man säger är egentligen skit samma. handling är det viktiga. det som är bestående. allt annat är bara bull.
att skylla ifrån sig (t ex fylleprat eller vad det nu kan vara) går även detta bort. stå för vad du säger eller säg inget alls. eller, om du nu redan sagt något men inte riktigt kan stå för det senare (nykter) säg det. det är det, och inget annat, som betyder något.
beccasur - all in på magkänsla 




Kommentarer
Postat av: Pretto!

All in på magkänslan ....... Ojdå Rasken .....

2010-05-11 @ 23:29:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0