det blir verkligen inte som man tänker sig

livet.
det blir aldrig eller sällan (beroende på hur man (jag) ser det) som man (jag) tänkt sig eller planerar. men ändå lägger man (jag) ner massa tid till och planera och försöka få det som man (jag) vill och tycker är rätt i livet.
varför?
varför i hela fridens namn gör man (jag) detta? varje dag. hela tiden. små och stora saker. till vilken nytta?
det blir ju inte så ändå. det blir på ett annat eller helt annat sätt.
nu får jag det att låta som att man står helt handfallen hela livet och inte har någon kontroll alls. och det har man (jag) ju.
det vet ju alla.
men saken är den att detta bara gäller till en vis del. resten kan man (jag) inte kontrollera. och så är det.
det kan som sagt gälla både de stora och de små sakerna i livet. men kontrollera dem kan man (jag) inte.
men ändå försöker man (jag) att göra det. och detta borde man (jag) sluta med.
tänk bara! all tid!! all denna jävla tid man (jag) hade fått över. till vad fan som helst. inte vet jag. läsa mer böcker? jobba mer? skaffa sig en hobby? kanske rentav två st? varför inte? vem ska säga ja eller nej där? ingen! för man (jag) bestämmer själv över sin egen tid. och så är det.
detta kan tyckas vara en helt onödig sak att skriva om, och det är det. kom bara och tänka på det innan idag och valde att lägga ner en stund av min dag för att få med det på bloggen.

slutet gott, allting gott - eller vad är det man brukar säga?
för er som varit oroliga och undrat så kan jag med glädje meddela att min vackra 80krs tallrik från indiska har hittat hem. och vad glad jag blev. hade nästan glömt hur fin den var! det gjorde hela min vecka / månad / år att få hem den igen. 
skämt och sido. det slutade ju bra till slut, både gällande tallriken och allt annat.

beccasur - snart läst ut min bok och ska med glädje börja på nästa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0