1 arbetsdag

Jag har lite nedräkning till min långhelg.
Idag är sista dagen jag jobbar, sedan får jag njuta av lite ledighet ända fram till tisdag.
Hur v ä ä ä ä ä r t  är inte det?

Jag börjar bli lite småförvirrad över min nya bovärd som jag sökt nu i två dagar, han hör inte av sig. Jag få väl ge det sista dagen i morgon - efter det får man jaga honom med blåslampa!
Min lägenhet idag, den kommer jag knappt att sakna. Allt har löst sig med ny hyresgäst och livet är lite frid och fröjd.

Någon gång ska det väl bli bra liksom!



Igår frågade jag Beccasur om jag är en bitter person (som många tycks uppleva mig) eller vad hon anser. Jag fick svaret "realist" - vilket jag själv anser passar bättre in än bitter. Tråkigt att folk inte känner än tillräckligt bra för att se att man inte är det. Men jag får göra så gott jag kan för att ändra mig, eller något... Men jag gillar ordet realist, nästa gång någon frågar mig så kommer jag svara det.



Nu är det högtid för att börja fixa nyllet.
Om en stund ska jag träffa vännen Em som varit i NY och shoppat sönder sig själv. Skvaller om resan i kombination med en lunch. Gött. Mer kaffe och mat åt folket - hellre glad och tjock än smal och hungrig.

Föresten inväntar jag mina klänningar som jag vunnit.
Hoppas jag blir snygg i dem, annars jävlar.

//Malinblond - kaffesugen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0