USA - menar ni allvar?

Okej, USA i all ära. Jag har själv varit där, ett fantastiskt land med underbara människor som är väldigt gästvänliga och allt... Men fy fan för att bo i landet.

Jag har idag läst att man i delstaten Utha funderar på att införa en lag om missfall.
Man menar att kvinnor som får missfall ska kunna bli dömda för mord.
P Å   A L L V A R !
Då Utha är en mormontät stat gör man detta för att bla stoppa illegala aborter och kriminalisera avsiktliga handlingar som gör att missfall akn ske så som att dricka vin eller gå på halt underlag. För helvete.
En 17-årig tjej betalade för ett tag sedan 1000 kr för att man skulle misshandla henne så hårt med slag i magen så att hennes foster skulle dö. Fostret dog aldrig och tjejen fick föda barnet som senare adopterades bort!
Varför legalisrerar man istället inte aborter?
Jag blir uppriktigt arg och ledsen.
Lagen gör att varje gravid kvinna som får missfall mer eller mindre blir dömda för mord. Hur humant och normalt är det? Seriöst?!
Som tur är finns det även några kritiker i landet USA som menar på att detta är en kränkning mot kvinnans integritet och frihet (NAAAHE!?!!!) och man jobbar nu för att stoppa lagen.

Har människan tappat allt vett? 
Hur kan man ens lagsätta en sådant förslag? Hur kan man ens lyssna på en religiös idiotsekt med sinnessjuka regler och normer? Jag blir på riktigt mörkrädd.
 
Jag skulle kunna skriva ett så sjukt långt inlägg på allt detta. Men jag ville mest bara uppmärksamma idiotin.
Fy fan för mänskligheten säger jag.

//Malinblond - uppriktigt arg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0