liten stad

borås är en liten stad och inget annat. så är det bara. sen att vi tydligen lider av storstadskomplex gör det inte mindre sant för det. det är en liiiiiten stad. punkt. alla känner alla och folk vet mer om en än vad man själv gör. det pratas glatt och avundsjuka är ett faktum.
tragiskt kanske men sant för det.
jag blir påmind om detta ibland och ja, man bor här så vad ska man göra? att folk inte är som de ska har jag redan skrivit om flera gånger innan. men jag blir lite extra trött när jag ser hur folk (boråsare) öppet visar hur trångsynta de är. och detta är egentligen helt accepterat. ingen tänker på det. ingen säger ifrån.
kan vi inte ta steget in i 2000-talet nu? kan vi inte sluta titta snett på folk som inte är som oss själva? kan vi inte börja acceptera att alla är olika och att det är ok? alla behöver inte vara likadana, det är mer än helt ok ändå.
nej, för detta är tydligen sjukt svårt.
-
beccasur - inte ett fan av trångsynthet

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0