Dagens irritation och skämsekudde!

Jaaa, nej nu börjar jag skämmas igen.
Ännu en gång över Dating in the dark-reklamen. Bara reklamen gör att att jag skäms över hur människor fungerar och hur man beter sig. Är folk så puckade på allvar eller gör de sig till?

Sedan åker jag ju en del buss. Jag måste villigt erkänna att jag jag hatar folk.
Eller nej, jag hatar folk som åker buss. Jag hatar mig själv för att jag åker buss. Men mest av allt hatar jag folk som åker buss med barnvagn.
De nya bussarna är verkligen inte byggda för barnvagnar och när dessa rabiata morsor kommer in tar de upp all plats och vägrar flytta på sig när man ska av så man får våldsamt knuffa bort folk för att ens komma till dörren innan bussen åker iväg.
Vad är det med nyblivna morsor? De har fan inte rätt till att ta upp all plats på gator, affärer och på bussen! Den dag jag själv blir mamma ska jag ha bärsele om jag nu får för mig att gå i butiker eller liknande.

Beccasur och jag var på Svea-utförsäljning här om dagen. Ojojoj, folk är verkligen inte kloka. Först fick vi stå i kö för att komma in sedan fick vi slåss för att komma ut. Nej tack. Det var inte värt det. Tacka vet jag shopping i fullpris, man slipper ju iaf slåss för en tröja.

Idag ska jag ta tag i mitt liv, gå till frisör I och boka tid, köpa skor, smink och solkort. Sedan ska jag träffa vänner som ska med och träna för att sedan gå hem och äta kesella. Jo, så är det. Mitt "nya" nyttigare liv börjar nu... I G E N ! Men denna gången ska jag klara det. No more småätande och max en unnardag i veckan. Jag klarar det, jag måste klara det. Sommaren och mindre kläder närmar sig - orka vara fet!

Nu kaffe och två riskakor, läsa bok och slöa för jag är ledig!
//Malinblond - kaffemissbruk

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0