Berg och dalbana

Söndag, dessa jävla söndagar!
Jag säger som Ebba Grön - "Jag hatar söndagar".
Förstår faktiskt inte folk som kan uppskatta söndagar, det känns alltid som att helgen bara runnit iväg och man får fan inget gjort trots ledig tid. Oftas beror det på bakfylla men fuck it - söndag är inte the shit, söndag är allt annat än vad som kan kallas okej.

Humöret svänger som aldrig förr, känns väl inte helt okej. Men skönt att tömma tårkanalerna ibland. Likaså ta på sig cykelskorna och trampa sönder kroppen och svettas som aldrig förr... Coach T kollade på mig som jag hade trillat och slagit i huvudet och frågade efter om jag var okej. Nu är jag okej. Träning är min drog, löjligt nog, men fan vad skönt. Malinblond is back in the game!

Jag hade finbesök av vännerna H, Em och Beccasur igår. Det var mycket trevligt, jag var dock låg och bakis. Så som mina vänner mår idag mådde jag igår. Ni vet när man vaknar och slår upp ett öga och inser att man är full dagen efter och när varje led ömmar värre än ett brutet ben. Dessutom att man har minnesluckor. 24 år och ingen kontroll, eller ja, jag är ju faktiskt bara 23 ännu - men ändå.

Beccasur har fotoalbum hemma med bilder som borde brännas. Vi pratade om detta tidigare ikväll. All in på att scanna och slänga upp offentligt. Självironi är ju trots allt ganska så kul.
Att ingen sa till en när man var 12 och oförstående. Kunde ingen ruskat i en och sagt att "nej, detta är inte okej". Men ja, man lär av sina misstag och man kan ju faktiskt bara skratta åt det hela.

Söndags kvällen närmar sig sitt slut.
Gammal som man är ska man lägga sig i tid.
Bok, brillor och tofflor - love life.



//Malinblond - en gnutta självironi


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0