Helgen som gick

Ja jisses, vart ska man börja?

Torsdags var jag ledig och skulle bara hänga med Cornelia lite över en fika. Det var sommarvärme och en klarblå himmel. Vad känner man då? Jo Rosévin och iskalla öl. Det var så det blev med. Gott gott, kul kul och framåt småtimmarna fullis under foten.
Love it.

Fredags var jag uppe tidigt för att målaren kom klockan 7. Jag satt och stirra ut i tomma intet, var mest apatisk, sedan blev det fika med Becca på stan. Hon fyllde år så en lunch på Franks Café innan jobbet. Upp och jobba till 21.30, hem bytte kläder och var en svag person. Hakade på jobbarkompisar som satt på Franks. Lovade mig själv dyrt och heligt att 1-2 cider max och hemma senast 00.00. Jag var hemma 01.50, 3 shot och 9 cider senare. Full! Typiskt mig.

Lördag, upp klockan 05.50 för att kamma huvudet innan jobbet. Sliten efter kvällen med Weström och folk, men jag är inte den som är den utan går direkt till jobbet och möts av underbemannad avdelning. Klinikvak och fullt upp fram till klockan 12.00. Dagen gick fort. Jag var bakis. Klockan blev 15.00 och jag drog hem för att powernapa lite innan kvällen. 18.15 var jag hemma hos Beccasur för ett litet kalajse. Vi skulle bli några vänner men in kommer flera - men Beccasur är inte den som är den utan öppnar dörren och kvällen blev lyckad. KUL!
Fulla? - Ja! Glada? - Ja! Dansa/Sjöng på Franks? - Alltid.
Sedan var det Donken, taxi hem och däcka av snabbare än någonsin.

Idag, idag har jag varit radiostyrd! Tacka fan för en okejlugn dag. Tacka fan för underbara arbetskamrater som skrattar åt en när man kommer med tuffsigt hår och osminkad. Tacka fan för att jag fick börja kl 09 och sluta 14.40. Underbart att bo granne med Valentino, pizzan satt gött idag. Bakissöndag a la carté! Men vilken helg.
5 av 5 möjliga.

Mina vänner, det är de bästa människorna som går i ett par skor. <3

KÖR BA!

//Malinblond - luftar gammal fylla


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0