Well.... Fuck it.

Jo ja, 2010 har som vi alla vet inte bara börjat med snöstorm och insöade människor utan även i ett helvete där allt, och ja verkligen allt har gått rakt åt helvete, för att uttrycka sig lite snyggt.
Vem är jag att klaga?
Jo, jag har rätt att klaga och vara miserabel över allt - för allt kissar på mig. Vart jag än vänder mig så kommer en stråle i 120 km/h rakt i ögat, inte alltid så roande.

Inte bara sjukdomar och sömnproblem utan allt annat som kan gå fel gör det med. Humöret tryter och man är värre än rysslands största bitterfitta. Just bara för att man kan och har rätt till det. Inte alltid så jävla uppmuntrande dock. Men är man själv i helvetet nej?
Precis, det verkar som 2010 har börjat mindre bra för många av oss och min fråga är... Om Gudgubben nu funnits, varför väljer han att spotta på vissa av oss men inte andra? Sjukt jävla orättvist.

Beccasur kom och rädda min kväll igår med skratt. Hade jag inte fått det hade jag lipat istället, lipa tar på krafterna och man blir så jävla ful på köpet. Nej mer skratt, även om vi skrattar åt våra liv så är det bättre än inget. Därför drar vi till Franks på lördag och dricker öl och skrattar... Åt allt.

Sedan har jag kommit på att Apoteket bör möblera om... På riktigt alltså.
Söker man typ värktabletter är de dolda så innåtahalvete så man får fråga om hjälp medan man i smyg vill köpa intimprodukter så står de precis vid kassan i de gigantiska fönstret som är ut mot traffikerade Allégatan där folk mer än gärna kollar in på just folket inne på Apoteket. Att smyga undan med OB, gravtest, kondomer eller glidmedel är ta mig fan omöjligt. Och skylten till hyllan är inte heller diskter "INTIM" lyser klart och tydligt med sina stora bokstäver. Näe fy fan för möbleringen. INte nog med det så kollar personalen weird på en i kassan eller när man hämtar ut sina piller.
Jag går till apoteket för att de har hjälpmedel mot diverse saker som människan behöver hjälp med, folk har själva valt att bli apotekare, så ge då för fan i att kolla sett på en när man ska handla.
Och ska man nu ändå börja sälja tabletter och skit på Ica och Statoil kan man väl sälja intimsakerna där med, hade varit lättare att handla på Ica än på apoteket. Jag tror inte tjejen i kassan hade kollat lika snett.

Nej, nattens klagomål är över och jag ska jobba. Något man måste göra för att få ett "tyckasyndom"-brev i lådan nästa månad som säger att man fått bidrag även denna månad. Jobba för lite pengar är ju alltid lika kul.


//Malinblond - älskar sitt liv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0