snön kommer och försvinna men helvetet kommer inte ta slut för det....

jag är så jävla trött på att klä på mig så mycket kläder så att man knappt kan röra sig bara för att gå utanför dörren. det ska bli så förbannat skönt när det blir varmare.
idag när jag gick till jobbet gick jag och dagdrömde om hur underbart det kommer och vara när snöhelvetet förvinner. men så slår det mig att det kommer ju inte bli så himla mycket bättre. med en gång.
för då ska det ju vara slask i tid och otid. jag kan lova att borås stad inte har fixat brunnarna så att de kommer att klara allt vatten. nu vet jag i och för sig inte hur detta ska fixas, men rimligen borde det ha varit gjort från början. och eftersom jag inte har mycket tillit till något så har jag jättesvårt att tänka mig att detta är gjort.
men det borde ju rimligtvis vara någon/några nissar som jobbar med detta.
även till dessa nissar är min tillit lika med noll så jag ser detta helvete framför mig. översvämningar överallt. vatten ta mig fan upp till knäna. och eftersom jag troget använder converse kommer jag att vara blöt hela tiden. har ett par converse som är helt i gummi men eftersom just detta par inte är bland mina favoriter så vill jag inte använda dem hela tiden. kan tyckas vara ett i-landsproblem men jag gillar inte tanken på att vädret ska bestämma vilka skor jag ska ha på mig. kan man inte få göra detta val själv?
inte nog med att det kommer vara vatten överallt på grund av snön som ska smälta så kommer det garanterat att regna med. massa. skulle inte förvåna mig alls faktiskt. det är ju ändå borås vi bor i.
det jag egentligen vill få fram är att jag längtar, verkligen längtar efter tiden då allt är över. med snö och slask och vatten och allt annat.
beccasur - längtar till ja, maj?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0