hitta tid till allt annat än jobb

jag vet att jag klagar en del på att jag jobbar mycket men jag gör det. massa hela tiden, 7 dagar i veckan. hela tiden som sagt.
så det här med städning, tvätt, disk och så vidare blir inte alltid prioriterat. det blir lätt att man inte orkar när man kommer hem från jobbet utan man slänger sig på soffan och kollar film eller läser. mycket läsning har det blivit det sista. det är det bästa sättet för mig att slappna av nu för tiden. kollar jag tv eller film blir jag lätt rastlös. men när jag läser så försvinner jag in i den världen på nåt sätt. nu tror jag inte att jag är den ända som upplever det så med läsning men ville bara säga det.
vilket som, idag har jag städat. massa. riktigt fint hemma nu. det ända som finns kvar är väl tvätten men eftersom jag bor i ett hus där alla, verkligen alla tvättar helt hysteriskt så får det bli senare. seriöst, det bor en kvinna här (ensam eller med en väldigt tyst kille) hon tvättar minst tre gånger i veckan. helst sanslöst. jaja, hon skitar väl ner sig massa eller nåt.
men men, nu är det fint hemma och jag belönar mig själv med massa te och läsning.
beccasur- varit duktig

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0