göta

jag har ingen bil så de blir att jag går en hel del. inte överdrivet mycket eftersom mina vänner och jobb ligger egentligen där jag bor. men min mormor bor på göta, och där är det som att tiden står helt still. det ser ut som att snön kom igår. helt omöjligt och ta sig fram på visa ställen. jag var duktig idiot igår och tog en promenad på göta efter att jag varit hos mormor. aldrig mer. helt sanslöst vad dåligt.

att folk sen envisas med att gå i mitten så att man inte kan gå förbi om man inte vill gå i snövallarna gjorde att mänskligheten sjönk om möjligt lite till. jag fattar att folk har hund, häst, barn och barnvagnar eller vad det nu kan vara men de ger inte någon rätten att ta upp all plats så att vi som bara vill gå förbi inte kan det. jag är inte alltför förtjust i närkontakt med främlingar så att gå riktigt nära någon bara för att jag vill ta mig runt är något jag försöker undvika. ofrivillig närkontakt med någon nisse i kön på ica, på stan eller vad det nu kan vara förstår jag verkligen inte. jag kan inte för mitt liv fatta varför man måste stå på varandra.

beccasur - tar sina promenader på andra stadsdelar än göta


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0