bokrean

idag är det den 25 februari och det innebär att årets bokrea börjar idag. i vanliga fall har bokaffären nere i stan en nattlig rea som börjar klockan tolv natten mellan den 24 och 25 februari. i år var det inte så. den började klockan sju på morgonen. vad är det för skit? vem har kommit på det? avskeda den jävlen! på riktigt. att ha starten sju på morgonen istället för det traditionella på natten är den sämsta idén på riktigt länge när det gäller böcker och rean. knalleland hade öppet istället i år men jag tar mig inte dit mitt i natten för att sen gå hem med massa böcker. det är verkligen på andra sidan stan. kasst är det! knalleland är långt bort på dagtid och inte värt att besöka alls, framför allt inte på natten.

vilket som, jag har varit på bokrean både på ica maxi och på coop. skulle köpa tre böcker som jag verkligen ville ha. fanns de böckerna där? nej. självklart inte. så jag ska ta mig till stan och leta upp dem i helgen.
är inte missnöjd för detta egentligen, har köpt tio nya böcker och mer lär det bli när jag väl kommer till stan. för de tre böckerna som jag ville ha från början ska jag inhandla på ett eller annat sätt.
många av mina vänner tycker det är onödigt av mig att köpa mer böcker när jag redan har ca 100-150 st som jag inte har läst men eftersom detta är bland det bästa jag vet så kommer det garanterat att bli fler..
får ju ligga i lite om man ska ha ett bibliotek när man blir vuxen.

beccasur - vill sluta jobba för dagen så att hon kan gå hem och läsa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0