Allt annat än toppen

Idag är jag allt annat är okej.
Jag känner att jag har anledning att vara det, men jag vill samtidigt inte vara inte okej.
Beccasur kommer hem till mig ikväll för film, pizza och popcorn, det känns skönt att ha någon hemma, någon som kan förstå lite mer. Någon man inte heller behöver förklara allt för. Beccasur är den vännen för mig. Det uppskattas!

Ibland undrar jag hur folk ser mig. Jag tycker jag klargör vissa saker ganska tydligt direkt från början, men tydligen inte. Jag funderar på att skriva en lista som man kan ge ut till folk, typ "såhär är jag - take it or leave it"-lista. Då behöver det inte bli några konstigheter sen.

Lusten för att städa och göra i ordning hemma ligger på noll. Jag vill inte idag heller. Usch. Känns som diska och plocka bort saker är allt jag orkar med idag. Men det känns ändå lite okej. Tror inte Beccasur eller Ashton Kutcher på filmen kommer bry sig sådär apmycket. Mest jag som är löjlig.

I morgon är jag sjukanmäld från jobbet. Tycker alltid det är så pinsamt och ringa och sjukanmäla sig, men jag skiter faktiskt i vilket just idag. Jag behöver ha dessa dagar hemma så jag orkar med nästa vecka. Som en arbetskamrat sa till mig i torsdags, "ta inte på dig för mycket - det får man faninget för ändå"... Och ja ibland känns det väldigt klokt sagt, sammtidigt som jag vill visa framfötter. Men mår man inte bra så gör man inte.

Nu ska jag sluta sitta här och stirra, ta tag i disken och duscha lite innan B kommer.

Lördag mina vänner, lönelördag.
Fuck it säger jag.
//Malinblond - aj

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0