allas vår vän farbror blå

att jag inte gillar polisen är väl ingen hemlighet. att jag inte har någon tilltro till dem överhuvudtaget är inte heller någon hemlighet men, detta som hänt nu (och händer hela tiden, bara det att det inte uppmärksammas) är verkligen helt sjukt. jag blir lite förvånad över mig själv att jag blir förvånad.

för er som inte vet vad jag pratar om kan man läsa om det på den drabbades blogg här:
http://tuggarna.posterous.com/polisen-som-mitt-i-tunnelbanan-star

detta är inte en unik händelse på något sätt. det som hände denna killen visar ju mest att polisen är idioter även i den drabbade staden. om man nu undrade. inget annat. farbror blå gör liknade saker på daglig basis. det är uppenbarligen helt ok i deras värld. och ja, gemeneman står jämte och bara tittar på. vilket verkar vara helt ok i deras värld. det är ju fint. verkligen. 

vi andra som fortfarande kan bilda en egen åsikt och tanke om saker och ting kan ju se till att uppmärksamma om vad som hänt. för detta (och liknade händelser) ska uppmärksammas mycket så att svensson ute i svealandet inser att maktmissbruk, övervåld och all annan skit som pågår varje dag är allt annat än okej. det värsta är att detta är ingen nyhet för mig på något sätt men jag blir ändå förbannad. helt jävla otroligt är det.

ni som känner mig vet att jag verkligen älskar att generalisera. det är alltid någon som ska protestera och säga emot och det är ju bara kul. i detta fall generaliserar jag massa. och jag har rätt.

beccasur - inte så förvånd trots allt. 


Kommentarer
Postat av: Kalle Balik

Lustigt att de drog knarkkortet på en gång också. Äckelsnutar.

2010-02-14 @ 01:38:30
URL: http://jattestorapistoler.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0