Slav!

Vill börja inlägget med att säga KUL.
Bara igår hade vi 93 läsare.
Okej tänker ni - yaaaay tänker vi.
Första dagen och nästan 100 pers.
Tack.



Fy fan, man känner sig en jävla slav när man kommer hem såhär på morgonen.
Jag var inte på "min" avdelning utan var på 1:an, idag höll inte mitt humör längre.
Satt på ett vak, skulle bli avlöst eftersom jag jobbat 10 timmar och min arbetstid var slut 07.00.

Klockan blev 5 min över 07, sedan blev klockan 07.10 och då gick jag och knacka på dörren. Dörren öppnades av en liten ful jävel som bara tittade på mig som att "hey, vad vill du?". Jag ber vänligt om att bli avlöst på vaket då jag redan jobbat över och vill hem. Jag får då svaret: "vi kom precis, du får vänta..."
OH NO, YOU FUCKING DIDN'T!
Använd aldrig den tonen, den blicken och den frasen till mig - aldrig. Hon stänger efter detta dörren i ansiktet på mig.
Jag öppnar dörren igen och säge lugnt men sansat "jag går hem nu, händer det något så är detta nu på erat ansvar då min arbetstid är slut. jag ville bara säga det", efter det la jag nycklar och larm på bordet och sa hej då. Reaktionen var, "så helvete heller att du gör" - då sa det bara pang i huvudet.
Jag tänker inte skriva allt jag sa och tänkte - då stängs nog bloggen ner.

Men en sak kan man nu konstatera.
Den jävla avdelningen går man ju bara till om man blir tvingad!
PLUS att bemanningen kan suga av mig.
"Malin, du akn inte ha alla nätter - ni är så många som jobbar och vi måste dela upp det lika."
Ännu en gång bet jag mig i tungan och tänkte för mig själv.... Din dumma lilla kossa, jag har ställt upp för dig i 3 jävla år. Inte 1, inte 2 - N E J T R E ! Och det är tacken, att det vi är så många. Du dra åt helvete. Jag är så less på detta så jag spyr rakt ut.

Tro mig - ingen hjälper när man inte har sovit på typ 48 timmar.
Nu ska jag dö lite.

Bra start på dagen - verkligen.
Idioter, verkligen.
Natters.
//Malinblond


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0