Men det var ju det här med: Svennebanan Vs. Blattespråket


Okej, detta är något som har stört oss en längre tid. På riktigt alltså, stört oss som fan.
Det är när svenskar, oavsett kön, snackar med brytning eller ännu värre använder sig av ord som "yo", "what's up", "yalla", "walla".. Ahh ni fattar grejen.
Vad varför hur?
Vad hände med att bara snacka vanligt.
Okej att jag med mitt egna lilla vokabulär kanske inte alltid är korrekt, men men men MEN - jag snackar i alla fall "normalt" eller vad man ska säga.

Anledning till detta ämnet är att jag och Beccasur råkat ut för detta.. Såååå många gånger med! Varje gång blir vi lika irriterade och måste diskutera just varför man gör på detta sätt.
Förvirrande, verkligen.
Varför "Yo" när man kan säga "Hej" - ganska obegripligt.
Och det som gör det ännu mer obegripligt är att det är så svenska Svenssons som säger det. Lacoste skorna och blonda hårsvallet, nemen kanske inte så extremt - en nästan. Och när de gör den där hälsningen när man klappar med händerna och avslutar med en dunk i ryggen - då flippar jag. Men ni måste ju hålla med om att det är pinsamt!

Ahh, det är så det är. Uppenbarligen inget liv efter som vi kommer på detta som ämne.
Veckans ämne är alltså Svennebananer Vs. Blattespråk. Uppföljning på detta kommer i morgon. Antagligen med nya tankar kring ämnet, kanske snappar man upp något under dagen som kan vara värt att nämna också.

//Malinblond - inte riktigt så yallawalla - bitch

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0