Living dead girls

En tanke slog rot.
Jag gick till gymmet innan och var pepp för ett combatpass, asbra, verkligen. Jag trallar iväg med mina träningskläder från 1995, jag menar hallå - jag ska svettas. Stog där i omklädningsrummet och till 98% var alla tjejer uppklädda. Smink, hår och senaste modet!
Jag kände blickarna mot mig, där stod ju jag med mina fula kläder, en toffs mitt på huvudet och osminkad. För mig är inte gymmet stället där man raggar, tvärt om. Gymmet är min frizon, det är där jag har anledning att vara mig själv - jag har ju till och med anledning att vara röd och svettig.
Så till er tjejer, och visst fan finns det killar som gör detsamma, skärpning!
Jag vill behålla min frizon som den är, svettig och osminkad.
Därför gick jag med huvudet högt, stolt ut från omklädningen och ägde efter det sönder alla på passet i min tisha med hål i.


 

Kul att Beccasur letat upp bilder i arkivet. Man kan ju inte påstå att man är nöjd med hur man såg ut, men helt klart kan man skratta åt skiten och bara förbättra sig. De sägs att man blir snyggare med åren - jag hoppas på det talesättet. Jag har mycket att vinna om det stämmer!

Annars så är jag inte lika sur nu som jag var innan. Har lärt mig att hantera mina ryck - känns vuxet, moget, verkligen. Vuxenpoängen trillar in. Och på tal om det där med vuxenpoäng... Jag har kommit på att jag har börjat påpeka hur folk talar, precis som min mamma gjorde med mig när jag var 14 år och hade trasiga strumpbyxor och hål i läppen. Något jag aldrig gjort innan, så vem fan tror jag att jag är?! Jag kan ju knappt prata själv, Hans på jobbet säger att jag har en egen ordlista för att jag säger ord som inte finns. Beccasur och jag hade en konverastion då hon säger: "Jag skulle inte tacka nej för att lega med honom!" PANG PANG BAAANG och jag var där och aggade. Malinblond: "Meh, sådär kan man ju inte säga - det är inte korrekt. Ligga menar du!"
Så jag ber om ursäkt till alla som råkar ut för mina påhopp, jag är till och med trött på mig själv.


Sedan undrar jag en sak.
Kan en människa vara perfekt?
Alltså på riktigt, sådär perfekt, eller ligger det i betraktarens ögon?
Jag tror jag kan ha råkat ut för det annars - eller så är det mina ögon?
Vad vet jag.
Tänk på saken och svara gärna på frågan, jag kan behöva få hjälp.



Snygg och snyggare - verkligen.
Har aldrig påstått att man är snygg när man sover i alla fall. tar det som en förolämpling om någon säger "du är så söt när du sover"... Men förhelvete, är du blind eller?


//Malinblond - strikes back at you

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0