Jakten

Och medan jag ändå håller på att skriver så måste jag dela med mig av en tanke...
Vad är det med folk och känslor? Jag syftar på det här med den där jakten, någon slags jävla lek som i 99 fall av 100 slutar med att någon blir sårad och lämnad.
Hur ofta har man inte hört att "det är jakten som är det roliga". Men VAD är det som är kul? Jag fattar verkligen inte, det är väl därför jag fortfarande är singel med.

Enligt mig så fungerar det ungefär alltid på detta sätt:
- Person 1 uppmärksammar person 2 och börjar jakten
- Person 2 i sin tur fattar vinken och låter sig bli jagad för att det ska skapa större "vill ha"-känsla hos person 1
- Person 1 och person 2 håller på såhär ett tag
- Person 1 börjar tappa intresset
- Person 2 börjar få mer intresse för person 1
- Person 1 tackar för sig, ja för nu har ju person 1 blivit intresserad på riktigt
- Person 2 blir kvar själv, ledsen och sårad och inser att jakten sög

Rätta mig om jag har fel men är det inte lite så det funkar?

//Malinblond - tänker för mycket och sover för lite

Kommentarer
Postat av: Libbe

Stil!

2009-09-30 @ 04:11:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0