jag vill inte jobba idag

fan, idag känner jag mig sjukt slö. vill inte vara egenföretagare idag utan en vanlig anställd som bara kan ringa och säga att man är sjuk. låta någon annan jävel göra jobbet idag. men det kan jag inte. går inte jag ner till butikshelvetet idag så är det ingen annan som kommer göra mitt jobb. nej nej, det finns kvar och väntar på mig. tro inget annat. fan, de här med att jobba sju jävla dagar i veckan suger balle. JAG VILL VARA LEDIG!!!!! om så bara för en dag. 

men då menar jag att vara ledig på riktigt. inget jobb, ingen städning, ingen tvätt och INGA JÄVLA MÅSTEN! har man blivit för gammal för det nu? är de "måste-fria-dagarna" över?! när i hela helvetet hände detta?! jag vet inte hur det var för er, men när jag var ung ( kommer inte ihåg när det var men gissar på 1800-talet) så hade man faktiskt dagar då man inte gjorde ett skit. inte en vettig sak på en heeel dag. man var ledig och GJORDE INGET! 
jag vet jag vet, det låter som en dröm. det låter som något så otroligt underbart så att kristna höger extrimister skulle kunna ha med de i deras bull shit om himmelen.
"tro på gud, i himmelen kommer du inte behöva göra nåt, INGA MÅSTEN" 
 hm, hade de varit så, så hade jag skrivit upp mig med en gång. 
//beccasur - arbetsvägran?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0