"jag vill ha en flickvän som är som du... fast inte du då"

denna mening fick jag sagt till mig för en tag sen. naturligtvis av en kille jag var lite småintresserad av. behöver jag säga att jag blev inte allt för glad av att höra detta? vadå som är som mig men inte är jag? va fan? är inte jag bäst på att vara jag? om man vill ha flickvän som är som mig, är inte det bästa valet mig då? 
jag gick runt och överanalyserade detta bra länge. fick inte ihop det. vad menade han? hur menade han? varför kunde han inte vilja ha mig då? för ja, ärligt talat så vill man ha någon med ALLA mina egenskaper osv är det inte så att JAG hade varit den bästa då? 
jag tyckte att allt var skit snack. att detta var ett fint och för mig nytt sätt att säga "det är inte du, det är jag" 
MEN 
han hade fan i mig rätt. faktiskt. nu, förstår jag vad han menade. det tog som sagt ett tag men nu är jag där. jag förstår. för jag känner samma nu. pinsamt nog. inte med honom just men med en annan killkompis. jag vill (sen, senare, om ett jävla tag) ha en pojkvän som är som han. men jag vill inte ha honom som pojkvän. men någon som är som honom. 
skumt men sant
beccasur - inte lika förvirrad länge (i just denna frågan)  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0