ca 5200 i mellanskillnad alltså

jaha, nu fick jag veta att en genomsnittlig man runkar 2000 gånger under en livstid. 
va? bara? förra siffran var ju på 7200 gånger. 
detta betyder alltså att en man i genomsnitt får lega ca 5200 gånger. 
nu är jag säkert mycket fördomsfull men jag var lite chockad över att inte det var mer än 2000 gånger.
eller ja, har aldrig tänkt på det innan i och för sig. 
men kan det verkligen stämma? jag ser framför mig en överkåt tonåring som inte är snyggast i klassen. kommer man inte över det antalet ganska fort då? 
men som sagt, jag vet verkligen vad jag pratar om just nu. funderar bara egentligen.
beccasur - varför engagerar jag mig i denna fråga? 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0