Som en påse skit

Jaaao, här sitter man nu en tisdag natt - eller onsdag morgon om man hellre ser det så.
Jag är faktiskt sjukt trött trots massa sömn på dagen, så jag konstaterar att jag lider av ständig trötthet. Förjävligt! Eller så är jag bara någonform av hypokondriker... ELLER så är det nåt annat, typ järnbrist?!

Ska göra något så fult som att skolka från jobb. Löjligt va?
Man borde vara vuxen nog att bara säga som det är, men jag kan fan inte med... Så nej, jag väljer att skolka. Kommer ni ihåg hur det var på gymnasiet?! Gaah, gamla goda tiden när man hängde i grupplokalen AR med vännerna, kika på film, tjöta skit och gjorde allt annat än skolarbete. Fina fina tiden. Det var då det - nu ska man vara vuxen.
Skitliv!

Jag har fått pippi på det här med horoskop, tycker att det är sjukt kul. Otroligt omoget av mig, jag vet, men samtidigt så tror jag att alla läser horoskop i smyg någon gång och faktiskt tror på det som står. Jag hoppas på det som står för mig denna månaden, då blir jag en lyckligare människa med mindre bekymmer i livet. Man kanske till och med kan sluta vara analytisk och grubblande, något som tar upp alldeles för mycket tid i mitt liv. Man kanske skulle ta och rätta till skydden och komma igen liksom.
Även om jag älskar att älta, så hatar jag det egentligen - dags att gå vidare, pröva något nytt. Fast om sanningen ska fram så är jag livrädd. Tänk om jag sitter som jag gjorde då (då = ca: 8 månader sedan) och bara fular mig, det har jag inte ork till.

Annars har tandvärken lättat lite, det tackar jag för. Sjukt jobbigt att gå runt och kunna öppna munnen som en liten myra och bara få i sig flytande kost. Usch. Idag har jag i alla fall fått i mig mer än bara te och yoghurt. Den ni! Fast jag blev glad när Ewa sa att jag gått ner i vikt, framsteg och självkänslan steg 2 steg på trappan. Mer av fina kommentarer, det uppskattas... Speciellt såhär på nattetid i regn och storm.

Vädret kan för övrigt dra åt helvete! Vad hände med mysig solig höst och prasslande löv under skorna. Nej, nu får man hålla i mössan, dra igen jackan och se upp så man inte halkar på blöta löv, vilket man faktiskt kan! Jag är det levande beviset på det, den lårkakan var inte att leka med... I och för sig i fyllan - men det hände. Lövjävel!

Nu borde jag inte sitta här och skriva, big brother is in the house.. Ja det är sant. De ska börja bevaka vilka sidor vi är inne på - aldrig kan man bara få vara.

Over and out
//Malinblond - den tröttare versionen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0