"men han har så mycket och tänka på just nu" - ursäkten

kära greg, 
på nyårsdagen hade jag en date med kille som jag är ganska så tänd på, men han kom för sent. jag ringde honom och han bad så mycket om ursäkt och sa att han varit tvungen att ge sig av och ta hand om sin mamma. han glömde helt enkelt att ringa mig. jag är helt förvirrad. hans mamma är verkligen sjuk, men det var inget akutfall eller så, vara det att han var tvungen att köra till connecticut. greg, jag gillar honom verkligen. snälla säg att en sjuk mamma är en godtagbar ursäkt för att förlåta honom och tro att han fortfarande vill ha mig. 
bobbie 

kära nyår,
ser man på, den dålig ursäkt i sjuk mamma-förklädnad. för vad som än hänt är det det här han signalerar: "du betyder ingenting för mig." hade du gjort det skulle han ha ringt och sagt hur jätteledsen han var över att inte kunna vara tillsammans med dig den där dagen. om han hade tid att packa en väska hade han tid att slå dig en signal, men han valde att avstå. (du kallar det "glömde", jag kallar det "valde att avstå") när man gillar någon glömmer man dem bara inte så. speciellt inte på nyårsdagen. jag vet att det verkar som om han hade en bra ursäkt, men tyvärr tror jag att det nya året inleddes med ett stort glas "han vill faktiskt inte ha dig"- skumpa för din del. vårda baksmällan och hitta någon som inte glömmer att ringa dig. 

den stora frågan här är om det är ok att glömma att någon glömmer att ringa. jag hävdar att det inte är det. om vi bortser från katastrofer - någon måste in på sjukhus, han har just fått sparken, någon har stulit hans ferrari (det var ett skämt) - borde han aldrig glömma att ringa upp. om jag gillar dig glömmer jag helt enkelt aldrig bort dig. vill du inte ha en kille som glömmer allt annat i livet innan han glömmer dig 

beccasur - gillar greg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0