konsten att vara modig

man kan visa sig modig på många sätt. visa som kan tänkas vara obetydliga och visa som är riktiga hjärtedåd.

det spelar egentligen ingen roll om det är en stor eller liten sak. känslan är egentligen den samma. det känns i hela kroppen. man har gjort något bra, något man inte trodde man skulle klara eller våga.

jag har gjort något modigt idag. för visa skulle detta säkert inte vara något att vara stolt över men det skiter jag i. för mig var det en stor sak och det kändes sjukt bra att jag vågade. sen hur det går efter detta är ju egentligen skit samma. går det bra så gör det de och går det åt helvete så gör det de. det spelar egentligen ingen roll.

DET VIKTIGA ÄR ATT JAG VÅGADE!

det är det enda som spelar roll i slutändan. det är det jag kommer att komma ihåg om 20 år. det är det som gör att jag känner mig glad och stolt.

beccasur - modig - idag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0